Tekst laten nakijken en laten verbeteren door professionals: het overwegen waard!
Je (web)tekst is af; je boodschap is klaar om gepubliceerd te worden. Verstandig om nog even een laatste check te laten uitvoeren. Een tekst met taalfouten staat slordig en zwaar onprofessioneel. Lezers haken af; je imago krijgt een opdonder.
Met de standaard spellingcontrole kom je er helaas niet. Ik zou voorgaande zin ook op deze manier kunnen schrijven, zonder dat een spellingcontrole of bijvoorbeeld 'Language Tool' hier een fout in opmerkt: 'Met de standaard spelling controle kom je er helaas niet' Ook het woord 'spellingscontrole' met een 's' in het midden rekent de spellingcontrole goed, terwijl dit - ja, juist dit woord! - toch echt foutief gespeld is.
Ook met de hulp van iemand uit je familie- of sociale kring 'met gevoel voor taal' kom je er helaas niet. Pak het professioneel aan en laat een taalcheck uitvoeren door een taalbureau. Als taaldeskundige, dagelijks professioneel bezig met taal voor Nederlands Taalbureau, weet ik dat de beste schrijvers fouten maken in spelling, grammatica, interpunctie, consistentie of zinsbouw. Dit is niets om je voor te schamen.
"Met de standaard spellingcontrole kom je er helaas niet."
UITBESTEDEN WERKT
Niet iedereen kan overal even goed in zijn. Schrijven is als zingen: iedereen kan het. Maar niet iedere zangstem is geschikt voor een publiek. Durf zaken uit te besteden. Stap af van alles zelf willen doen; uitbesteden werkt veel effectiever. Ieder zijn eigen vak.
UITBESTEDEN KAN KOSTENNEUTRAAL ZIJN.
Laten we het voorbeeld eens nemen van het professioneel laten verbeteren van de teksten van een website. Een heldere, foutloze webtekst maakt een goede indruk, zorgt ervoor dat lezers langer op de site blijven en zorgt voor meer conversie. Een professional kan er tevens voor zorgen dat webteksten zo geschreven worden, dat niet alleen lezers, maar ook zoekmachines ze waarderen. Een professional kan de webtekst laten voldoen aan alle eisen die nu gelden voor Search Engine Optimalisation (SEO), zonder daarbij op de kwaliteit van de tekst in te boeten. Zo kom je hoger in Google en levert dit meer bezoekers op. Kortom: een goede webtekst levert simpelweg meer klanten op. Een kleine investering in een tekstcorrector verdient zichzelf zo snel weer terug.
OOK INTERESSANT:
Hoe betrouwbaar is de spellingcontrole?
Aan de hand van een geweldig voorbeeld
wordt het duidelijk gemaakt.
Schrijf je zo ver als twee losse woorden
of schrijf je zover aan elkaar?
Lees het in onze gratis kennisbank.
Reactie plaatsen
Reacties